Hogyan növeli a cég profitját egy jól kidolgozott Incentive Travel Program?

Hogyan növeli a cég profitját egy jól kidolgozott Incentive Travel Program?

Hogyan növeli a cég profitját a megfelelően kidolgozott incentive utazás?

 

A jól megtervezett incentive program ereje

Korábban már volt arról szó, hogy egy professzionális cég hosszú távra tervez, hosszú távú perspektívát kínál ügyfeleinek, munkatársainak, viszonteladóinak, azaz azoknak az embereknek, akiknek a sikereit köszönheti. Egy ilyen hosszú távú stratégiába illeszkedhetnek bele az incentive utak, melyek kiváló eszköznek bizonyulnak a rövid és hosszú távú eredmények elérésében egyaránt. Fontos azonban megemlíteni, hogy tapasztalatunk szerint az incentive utak kínálta lehetőségeket csak a megfelelő tervezés, kommunikáció, és kivitelezés mellett tudja egy cég maximálisan kiaknázni. Mi azt tapasztaltuk az évek során, hogy a sikeres cégeknek éppen ezért egy jól kidolgozott incentive program áll rendelkezésére, ami épp a maximális hatásfokot biztosítja, hogy az incentive utazás többszörösen megtérülő befektetés legyen egyszeri kiadás helyett. Egy ilyen incentive program kidolgozásának kapcsán néha a cégvezetők megijednek a teendőktől, hiszen egy professzionális incentive program kidolgozása meglehetősen összetett feladat: kire bízzák ennek a felépítését, amikor amúgy is terheltek a kollégák, ráadásul hirtelen azt sem tudják, hogy érdemes ennek nekiállni, illetve néha azt sem pontosan látják át, hogyan és mikor fog ez az incentive utazás pontosan megtérülni számukra. Megértjük ezt, és az időhiányt is, viszont ez is olyan, mint hitvallásunk szerint minden más üzleti tevékenység: vagy profin érdemes csinálni, vagy sehogy.  Az incentive program kapcsán fontosnak tartjuk a program szó kiemelését, mely már eleve egy bizonyos szintű szervezettségre utal: feltételezi a megfelelő előkészületeket, tervezést, szervezést, kommunikációt, kivitelezést, és az incentive utazás utóéletének kezelését egyaránt.

Az biztos, hogy a mi tapasztalatink alapján egy összecsapott incentive utazás helyett mindenképp egy professzionálisan felépített incentive programot javaslunk partnereinknek, melyhez a megfelelő tapasztalatokkal állunk rendelkezésükre. A szakmában eltöltött több mint egy évtized során az incentive utak kapcsán is sok mindent láttunk, átéltünk számos buktatót, láttuk nagyon jól sikerült incentive utak megvalósulását, de olyanokat is, melyek kevésbé voltak sikeresek. Amikor velünk dolgozik együtt egy cég egy incentive utazás, pontosabban egy incentive program megtervezésén, akkor ránk nem csak egy ajánlat összeállításában számíthat, vagy esetleg némi kedvezményre a csoport méretéből adódóan, hanem ennél sokkal többre: 

Mi azt ígérjük, hogy tapasztalatunkkal ahhoz tudunk hozzájárulni, hogy az incentive utazás minél jobb befektetésnek bizonyuljon a cég számára rövid és hosszú távon egyaránt. Mi ennek az ígéretnek a teljesülését soha nem bízzuk a véletlenre: az általunk kidolgozott módszer (Baggio Incentive Travel Program) segítségével bonyolítjuk le a folyamat előkészületeit, és egy komplett Incentive TravelProgram összeállításában segítjük ügyfeleinket: a tervezéstől a szervezésen át egészen a kivitelezésig, beleértve az incentive utazás utóéletét is. Ez az alapvető különbség, amiért a kiemelkedően sikeres cégek a mi közreműködésünket kérik egy-egy incentive utazás, egy Incentive Travel Program megszervezéséhez. 

Természetesen egy ilyen incentive utazás sikerének több összetevője van, és a hatását is összetett módon fejti ki egy-egy cég életében: ez nagyjából pont olyan, mint amikor arról beszélünk, hogy mitől sikeres egy adott cég, minek köszönheti kiemelkedő teljesítményét. A siker sohasem egyetlen tényező eredménye, több területen is kiemelkedő teljesítményre van szükség ehhez, s a jó hír az, hogy számos területre hat ösztönzően egy professzionális incentive utazás. Nem életlen, ahogy már említettük, hogy a kiemelkedően sikeres cégek élnek az incentive utak adta lehetőségekkel, és a hosszú távú stratégia részeként kezelik ezeket.    

Mivel ez a cikk nem elsősorban üzleti tanácsadásról szól (arra vannak nálunk sokkal alkalmasabb cégek), mélyebben nem szeretnénk belemenni a siker összetevőibe, e helyett csak 6 olyan konkrét tényezőt emelnénk ki, amiket egy professzionálisan kivitelezett incentive utazás pozitívan képes befolyásolni.

 

A profit 6 legfontosabb tényezője, melyre egy incentive utazás hatást gyakorolhat

-       az incentive utazás növeli az eladásokat a holtszezonokban: a céloktól függően lehet rövidebb, hosszabb minősülési szakasz egy-egy incentive utazás tervezésénél. Bárhogy is, az biztos, hogy az incentive utazás, ahogy neve is mutatja (ösztönző utazás), képes a munkatársakat, üzleti partnereket (viszonteladókat, ügynököket), de akár a vásárlókat is jobb teljesítményre ösztönözni, így nőnek az eladások. Ez egy jól mérhető, fontos paraméter a cég számára minden incentive utazás kapcsán, és úgy tapasztaltuk, hogy talán ez az egyik legfontosabb célja is a legtöbbnek. Nyilvánvalóan azért, mert ha befektetésként tekintünk az incentive utak lehetőségére, akkor ezzel a tényezővel tudjuk a legegyszerűbben a megtérülési rátát mérni. Sok cég egyébként meg is elégszik ezzel az egy mérhető paraméterrel, és azt mondja, ha az incentive utazás a minősülési szakaszban jelentős többletbevételt hoz (profit mínusz költség), akkor már megérte. Tisztában vagyunk vele, hogy a legtöbb cég profitorientált vállalkozás, azonban hiba lenni figyelmen kívül hagyni a többi lehetséges hozadékát, pozitív hatását egy incentive utazás sikerének. Mert van bizony még számos egyéb terület, amit ösztönözhet egy incentive utazás, és amikor végül mérlegre tesszük az incentive befektetésünket, épp itt dől el, hogy mekkora lesz a megtérülés: hogy mennyire voltak véletlenszerűek ezek a mellékes hozadékok, vagy épp mennyire terveztük meg ezeket tudatosan előre.

-   csökkenti a sales költségeket: azonfelül, hogy egy professzionálisan megtervezett incentive utazás kampánya jelentős, azonnali többletbevételeket generálhat, még költségcsökkenést is eredményez. Hiszen van ennek az éremnek is egy másik oldala: X idő alatt Y számú terméket (szolgáltatást) ad el a sales munkatárs, ám az incentive utazás kampányára egyszerre hatékonyabb lesz az eladási rátája, és elad 2-,3-, 10 Y egységet, akkor egyúttal a sales költségeinket is csökkentettük. Márpedig nagyobb profitra vagy a költségek csökkentésével vagy (és) az eladások növelésével, vagy (és) az árrés növelésével tehet szert egy cég. Ilyenformán egy sikeres incentive utazás ebből a háromból rögtön az első kettőt garantálja, megfelelő tervezéssel pedig akár a harmadik is elérhető. Hogy hogyan? Az Ön cégére szabott Incentive Travel Program megtervezésénél szívesen elmondjuk tapasztalatainkat.         

-      egy incentive utazás biztosítja a megfelelő elismerést: a különböző felmérések bebizonyították, hogy az emberek számára az elismerés az egyik legfontosabb a világon: hogy tudják, szükség van rájuk, fontosak, és a jól végzett munka után a megfelelő elismerésben részesülnek. Nem véletlen, hogy a kiemelkedően sikeres cégek erre odafigyelnek, és stratégiájuk egyik legfontosabb elemeként tekintenek az elismerésre. Tisztában vannak vele, hogy ez egy olyan emberi tulajdonság, vágy, amire lehet, és kell is építeni, akár egy incentive utazássegítségével, amelyről korábban már elmondtuk, hogy a leghatékonyabb eszköz. Tehát azonfelül, hogy az incentive utak kiváló motiváló hatásúak, még a megfelelő elismerést is biztosítják a munkatársak, üzleti partnerek, vagy épp a vevők számára.   

-      egy incentive utazás erősíti a lojalitást üzletfeleinkben: üzletfelek alatt itt mi most a munkatársakat, viszonteladókat, ügynökeinket, vevőinket egyaránt értjük. Miért? Sokak szerint a lojalitás minden az üzleti életben. Hát nem a vevők hűségéért dolgozik minden kiemelkedően sikeres cég? Nem mindannyian csak olyan viszonteladókat szeretnénk, akik maximálisan lojálisak cégünk irányába, és mindig a mi érdekeinket képviselik (ami egybevág az ő érdekükkel)? Nem az a célunk, nekünk, vállalkozóknak, hogy a legjobb munkatársak a mi cégünket erősítsék? A lojalitás erősítésére is kiváló eszköz egy incentive utazás, hiszen a teljesítmény megfelelő elismerése mindig hozzájárul a lojalitás erősödéséhez.        

-     az incentive utak erősítik a bajtársi viszonyt a munkatársak között: az incentive utazás előtt, alatt, után közösen átélt kalandok egyaránt hozzájárulnak a csapatmunka hatékonyabbá tételéhez. Ez szintén fontos tényező, mert egy kiemelkedően sikeres cég teljesítménye ritkán köszönhető egyetlen embernek, ez általában egy kiváló csapatmunka eredménye. Márpedig a csapatban a bajtársiasság érzését a közös célok, a közös munka, „szenvedések”, élmények, kalandok alakítják ki, erősítik, és tartják fenn. Nem véletlen, hogy egy incentive utazás megtervezésénél az eseményekre olyan nagy gondolt fordítunk. Egy incentive utazás során a munkatársak jobban megismerik egymást, hiszen lazább környezetben az emberek másik arcukat is bátrabban mutatják meg, ezenfelül a vezetőknek is lehetőségük van a kulcsjátékosaikkal elmélyíteni a kapcsolatot. A kutatások szerint ezek a tényezők szintén hozzájárulnak a hatékony csapatmunkához, ezért is kiváló megoldás egy incentive utazás a teljesítmény növelésére. 

-     növeli a munka minőségét, elősegíti az elvárt üzleti magatartást:  egy izgalmas incentive utazás lehetősége kiváló motivációs eszköz lehet az elvárt vállalati magatartás elősegítéséhez, a munka minőségének növelésére is. Ez alapvetően megint csak az elismerésre vezethető vissza: ha üzletfeleink tudják, hogy a kiemelkedő teljesítmény jutalma egy fantasztikus incentive utazás lesz, akkor a megfelelő emberek minden erejükkel azon lesznek, hogy a célokat elérjék, és minősüljenek az incentive utazás programjára. Ezt viszont nyilvánvalóan csak úgy érhetik el, ha jobb teljesítményt nyújtanak, mint egyébként. Ez egyben a vezetők munkáját is megkönnyíti, hiszen az incentive utazás lehetősége önmagában olyan ösztönző hatást érhet el, hogy a vezetőnek ezzel kevesebbet kell foglalkoznia: azaz időt, energiát, ezáltal pénzt takaríthatunk meg így is egy incentive utazás szervezésével.    

----------------------------------------

Ajánlatkérő lapunkat ide kattintva érheti el, ha inkább munkatársunkkal beszélne, kérjük, hívja ezt a számot: +361/273-2782. Amennyibe e-mailben írná meg az incentive utazás részleteit, úgy ide kattintva teheti ezt meg.

----------------------------------------

 

- Amennyiben az Incentive utazás menüpontra kíván visszaugrani, kattintson ide, vagy rögtön a kívánt cikkre is ugorhat: