Incentive utazás, a tökéletes motiváló eszköz

Incentive utazás, a tökéletes motiváló eszköz

Incentive utazás – a tökéletes motiváló eszköz

 

Milyen cégek élnek az incentive utak kínálta lehetőségekkel? 

Egy üzleti vállalkozás általában azért jön létre, hogy profitot termeljen a tulajdonosoknak, hogy prosperáljon. Sok összetevője van a sikernek, annak, ha egy cég sikeresen működik, s ezek közül az egyik mindenképp a tervezés. De mivel mi nem ennek a témának vagyunk a szakértői, így elsősorban nem erről szeretnénk bővebben beszélni most, hanem inkább arról, hogy az incentive utak hogyan illeszkednek bele egy sikeres vállalat terveibe. A felmérések egyértelműen megmutatták, hogy a sikeres cégek rendelkeznek rövid, közép, és hosszú távú tervekkel is, lásd egyes japán cégek, melyeknek akár 100-200 éves terveik is vannak, s valószínűleg nem véletlenek az eredményeik. A sikerekhez hozzájárul nyilvánvalóan az is, hogy professzionális termékkel, szolgáltatással rendelkeznek ezek a cégek, amikre van kereslet, továbbá az, hogy konkrét tervekkel rendelkeznek arra is, hogyan szerezzék meg az ügyfeleket és hogyan tartsák meg őket. A kiemelkedő cégekre jellemző az is, hogy a szakterületükön kiváló munkatársakkal, üzleti partnerekkel veszik körül magukat, hiszen tisztában vannak vele, hogy a cég kiváló teljesítményét ezek az emberek biztosítják. Éppen ezért nem csak az ügyfelek, hanem a kollégák, üzleti partnerek, viszonteladók ösztönzését, elismerését is fontosnak tartják, és konkrét tervet dolgoznak ki arra, hogy a legjobb munkatársakat megszerezzék, és meg is tartsák őket, mint ahogy arra is, hogy a legjobb viszonteladókat is megfelelően ösztönözzék és elismerjék. Mi azt tapasztaltuk, hogy ezekbe a tervekbe hatékonyan be tud illeszkedni az incentive utazás, valamint azt, hogy a kiemelkedő cégek élnek is az incentive utak adta lehetőségekkel. Ezek a cégek felismerték, hogy a különböző ösztönző eszközök közül a legjobb megoldás lehet rövid és hosszú távon is az incentive utazás.

  

Incentive utazás – kiváló rövid és hosszú távú befektetés

Nagyon fontosnak tartjuk a megfelelő szemléletet az incentive utak kapcsán, hiszen amíg csak kiadásként vagy egyszerű jutalomként tekint egy cég erre a lehetőségre, addig nem tudja maximálisan kiaknázni az incentive utak adta lehetőségeket. Amint azonban a szemlélet megváltozik, és elkezd egy cég befektetésként tekinteni az incentive utazás lehetőségére, úgy kezd izgalmassá válni a dolog.

Hiszen a kiadással ellentétben a (jó) befektetés jellemzője az, hogy akár többszörösen is megtérül. De milyen megtérülésre lehet számítani az incentive utak kapcsán? Rövid távon kétségtelen, hogy egy incentive utazás azonnal hatással lehet az eladásokra, azaz hozzájárul a forgalom növekedéséhez. Egy hosszú távú ösztönző program, melyben incentive utak is szerepelnek, segíthet megszerezni a piac legjobb munkaerőit, illetve megtartani a kiváló munkatársakat. Egy jól megtervezett és kommunikált incentive utazás segít abban is, hogy ne csak a munkatársai, de üzleti partnerei, viszonteladói is elkötelezettebbek, azaz lojálisabbak legyenek, melyet sokan az üzleti életben egyenesen a legfontosabb tulajdonságnak tartanak. Hogy mitől lesz egy incentive utazás jól megtervezett, és hogyan kell jól kommunikálni, erről a későbbiekben még szó lesz, hiszen egy átlagos incentive utazás és egy professzionálisan felépített ösztönző program között óriási a különbség. Sőt, nem csak óriási különbség van, de tulajdonképpen itt dől el, hogy az incentive utazás végül a kiadási oldalra kerül-e, vagy egy kiváló befektetés lesz belőle.

Mi, tapasztalatunkkal, az Ön számára ideális, professzionális incentive program elkészítésében tudunk segíteni, hogy az incentive utazás többé ne kiadás, hanem óriási hozamot biztosító befektetés legyen.

----------------------------------------

Ajánlatkérő lapunkat ide kattintva érheti el, ha inkább munkatársunkkal beszélne, kérjük, hívja ezt a számot: +361/273-2782. Amennyibe e-mailben írná meg az incentive utazás részleteit, úgy ide kattintva teheti ezt meg.

----------------------------------------

 

Az incentive utazás a legjobb eszköz a munkatársak, partnerek motiválásban, elismerésében? 

Az incentive utak egyszerre alkalmasak az elvárt eredmények elősegítésére, valamint a már elért eredmények megünneplésére, a munkatársak elismerésére. A szakemberek az ösztönző eszközök között vizsgálták a pénzjutalom, ajándéktárgy, utalvány, oklevél és egyéb elismerés, illetve az incentive utak opciókat, és arra jutottak, hogy a különböző eszközök nem azonos fokú motivációt váltanak ki a cég munkatársaiból.

Szerencsére manapság már az incentive utak kapcsán sem csak feltételezések, hanem konkrét felmérések, tanulmányok is rendelkezésünkre állnak, s ezek egyértelműen bebizonyították, hogy a különböző ösztönző eszközök közül az incentive utak rendelkeznek a leghosszabb távú pozitív hatással.

Segítenek a rövid és hosszabb távú célszámok elérésében, a kívánt vállalati magatartás elősegítésében, ideális csapatépítő eszközök, ösztönzik a munkatársakat, hogy jobb szolgáltatást nyújtsanak az ügyfeleknek, azaz egyszerűen magasabb teljesítményre ösztönzik az incentive utak a „célszemélyeket”. Számos cég már abba is hagyta a klasszikus motiváló eszközök alkalmazását, mert rájöttek, hogy ezek nem biztosítják az elvárt eredményeket, míg az incentive utak igen. A felmérések kimutatták többek között, hogy a munkatársak gyakran úgy tekintenek egyes motiváló eszközökre, mintha az eleve a juttatásaik része lenne, és nem egy elérhető extra bónusz, ami csak kiemelkedő teljesítmény után jár. A hagyományos eszközök és az incentive utak kapcsán azt is összehasonlították, hogy melyik mennyi ideig képes kifejteni a hatását, és ebből a szempontból is az incentive utak bizonyultak a legjobb választásnak. A pénzbeli juttatások gyakran hamar elillannak, hiszen a munkatársak sok esetben azt valamilyen számla kifizetésére használják, az utalvány, ajándéktárgy is csak akkor érhet célba, ha egy olyan valami megszerzését teszi lehetővé, melyre régóta vágyott az illető. Ezzel szemben az incentive utak esetében azt tapasztalták a szakemberek, hogy az azonnali eredményen felül hosszú távon is képesek kifejteni a munkatársaknál a kívánt hatást. Az incentive utak azonnali hatásaként már megemlítettük a teljesítménynövekedést, ami közvetlenül jobb eladási mutatókhoz vezethet. Egy jól megtervezett és megfelelően kommunikált incentive utazás program segíthet ezt a teljesítményt fenntartani, és kiváló csapatépítő eszköz lehet, akár már elutazás előtt is: a munkatársak egyszer csak beszélnek majd róla kávé-, ebédszünetben egymás között, a cég különböző rendezvényein, a munkahelyen kívül, azaz az incentive utazás mindennapi témává válik. Miért jó ez? Mert ez már elutazás előtt segítheti egyfajta bajtársi viszony kialakulását a munkatársak között, mely a csapatmunka elengedhetetlen építőeleme, ezenfelül pedig gondos odafigyeléssel és tervezéssel még az is elérhető, hogy a munkatársak egymást motiválják az incentive utazás kapcsán.

Tehát az incentve utak már a minősülési szakaszban is számos olyan lehetőséget kínálnak a cégnek, melyet mindenképp érdemes maximálisan kihasználni, mely csak tovább emeli az incentive utazás megtérülési rátáját.

Az incentive utazás alatt aztán lehetőség van beépíteni a programba képzést, jótékonysági tevékenységeket, partner-, gyárlátogatást, termékbemutatót, természetesen mindezt a klasszikus csapatépítő programokon, különleges élményeken felül.

Ezek mind-mind a cég befektetéseit, azaz az incentive utazás értékét növelik, hiszen egy így összeállított, komplex program sokkal inkább segíti a céget céljai elérésében, mintha mondjuk egy sima egy hetes tengerparti láblógatást adott volna ajándékba incentive utazás címszó alatt. Az incentive utazás ezen felül lehetőséget biztosít a vezetőknek, hogy minőségi időt töltsenek el legjobb beosztottaikkal, megismerjék egymást, ezáltal is tovább erősítve a csapatszellemet. Az incentive utak azért is sokkal jobb motiváló eszközök a munkatársaknak, hiszen így eljuthatnak olyan különleges helyekre is, melyekre egyébként lehet, hogy nem lenne lehetőségük. Az emberek gyakran álmodoznak egzotikus helyekről, ahova azonban idő vagy anyagi lehetőségek hiányában (vagy mindkettő) nem tudnak eljutni - egy incentive utazás ezt lehetővé teszi számukra. A minősülési időszakon felül egy incentive utazás utóélete is sokkal hosszabb tud lenni, mint mondjuk egy sárga csekkre felhasznált pénzbeli juttatásé, hiszen hazaérkezés után a munkatársak még hosszú ideig fognak beszélni élményeikről, melyeket az incentive utazás során szereztek. A megfelelően összeállított programok jobban összekovácsolják a csapatot, ahogy már említettük, ezenfelül pedig motiválják a munkatársakat, hogy a következőre is minősüljenek, valamint azokat is motiválhatják, akik a mostani incentive utazás programjára nem jutottak el. Mi azt tapasztaltuk, hogy az incentive utak ezen előnyeiből akkor profitál a legtöbbet egy cég, ha ezeket a folyamatokat gondosan előre megtervezi, akár velünk együtt, a mi tapasztalatunkat is felhasználva.

----------------------------------------

Ajánlatkérő lapunkat ide kattintva érheti el, ha inkább munkatársunkkal beszélne, kérjük, hívja ezt a számot: +361/273-2782. Amennyibe e-mailben írná meg az incentive utazás részleteit, úgy ide kattintva teheti ezt meg.

----------------------------------------

 

- Amennyiben az Incentive utazás menüpontra kíván visszaugrani, kattintson ide, vagy rögtön a kívánt cikkre is ugorhat: