A sikeres Incentive Travel Program összetevői

A sikeres Incentive Travel Program összetevői

A sikeres Incentive Travel Program összetevői

Tapasztalataink szerint egy sikeres incentive utazás kapcsán egy cég legfontosabb elvárása, hogy egyszeri kiadás helyett egy jó befektetést varázsoljon belőle. A jó hírünk, hogy valószínűleg kevesebb varázslatra van szükség az incentive utak esetében, mint azt talán elsőre gondolná. Varázslat helyett gondos tervezés, megfelelő előkészületek, szervezés, kommunikáció, és kivitelezés szükséges, valamint az incentive utazás utóéletének a professzionális kezelése. Amikor velünk működik együtt egy cég az incentive utak megszervezésében, mi mindegyik lépésben konkrét ötletekkel, megoldásokkal segítjük a vezetőket. Például mi nem csupán azt mondjuk, hogy az incentive utazás megfelelő kommunikációja fontos, hiszen ezzel egy vezető maga is tisztában van. Ehelyett mi segítünk a kampánystratégia megtervezésében, az incentive utak katalógusának (tartalom, forma, kommunikációs csatornák stb.), üzleti videójának kivitelezésében, prezentációk elkészítésében, valamint az incentive utazás folyamatos kommunikálásában is a munkatársak, üzleti partnerek felé. Így egyrészt időt és energiát takarítunk meg a cég vezetőinek, másrészt tapasztalatunkkal a szarvashibákat is el tudják majd kerülni, ezenfelül költségeket is megtakarítunk ügyfeleinknek az incentive utazás megszervezésében azáltal, hogy a megfelelő kivitelezők megszerzésében is tudunk segíteni.

Cégünk természetesen az incentive utazás megtervezésének folyamatában sem bíz semmit a véletlenre: mi egy speciális, általunk kidolgozott módszer segítségével hatjuk ezt végre, ez a Baggio Incentive Travel Program. Egy ilyen incentive program keretében általában hónapokig, de akár több mint egy évig is (mindegyikre volt már példa) rendelkezésére állunk a cégnek, hogy a kezüket fogva a lehető legtöbbet hozzuk ki közösen az incentive utazás minden egyes fázisából.    

A Baggio Incentive Travel Program meglehetősen összetett, bonyolult rendszerek összessége, melynek a pontos módszertanát természetesen nem fedjük fel mások előtt, viszont ízelítőként engedje meg, hogy néhány olyan közös nevezőt megemlítsünk, mely minden sikeres incentive utazás elengedhetetlen összetevője.

              

10 tipp a sikeres Incentive Travel Program megtervezéséhez

Határozzuk meg pontosan az incentive utazás céljait: mit szeretnénk elérni pontosan az Incentive Travel Program segítségével? Ez az egyik legfontosabb kérdés, amit az incentive utazás megtervezésénél fel kell tennünk magunknak, hiszen az Incentive Travel Program minden részletét a célok tükrében érdemes összeállítani. Ezek a célok cégenként változnak természetesen, és általában olyanok vannak köztük, mint az eladások, termelékenység növelése, az irodai hangulat javítása, a vezetői csapat egységgé kovácsolásának elősegítése, a legjobb munkatársak, üzleti partnerek megjutalmazása. Bármik is legyenek az incentive utazás céljai, ezeket érdemes olyan speciális, mérhető értékekkel összefésülni, mint egy meghatározott „sales kvóta”, vagy egy bizonyos célszám, amit el kell érni, vagy olyan egyéb metódussal, ami segít majd a munkatársak teljesítményének kiértékelésben.

Az incentive utazás költségkeretének meghatározás: bármilyen utazás tervezése előtt azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy az utazásra szánt keretet határozzuk meg minél pontosabban, hiszen ez nagy segítség a szervezésnél, akár a cég „falakon belül” oldja meg az incentive utazás megtervezését, akár egy külsős céget bíz ezzel meg. Meg lehet az incentive utazás megtervezését közelíteni természetesen úgy is, hogy először az úti célt, és az igényeket pontosítjuk, ahogy tetszik, ez utóbbi úgyis kialakítja majd a szükséges költségkeretet. Az biztos, mivel szinte minden úti célon túlkínálat van az egyes szolgáltatások terén, így a költségkeret meghatározása nagyban megkönnyíti az incentive utazás tervezését. A cél az, hogy az elvárásokat és keretet szinkronba tudjuk hozni annyira, hogy az incentive utazás ne veszítse el vonzerejét. Egy kevésbé színvonalas hotel egy távoli egzotikus országban, vagy egy kifogástalan szálloda valahol közelebb? Melyik a jó választás? Nem tudjuk mi sem, amíg nem ismertük meg a céget, a célokat, elvárásokat. Tapasztalatainkkal hozzá tudunk járulni az Ön számára ideális döntés meghozásához.     

Határozzuk meg pontosan az incentive utazás célszemélyeit: lényegében ez annyit jelent, hogy pontosan határozzuk meg a vállalaton belül, hogy kik lehetnek az incentive utazás résztvevői, kik indulhatnak el a versenyben? Lehetnek a sales csapat tagjai, egyéb alkalmazottak, a management team, vagy akár a vevőink is, bárki, ez annyiból viszont mindenképp fontos szempont, ahogy bármilyen más marketing tevékenységnél, hogy más-más célközönség eltérő kommunikációt igényel. Nincs ez másképp egy incentive utazás kampányának megtervezésénél sem.    

Ismerjük meg az incentive utazás célszemélyeit: itt elsősorban azt értjük, hogy milyen igényei, vágyai, preferenciái, érdeklődési körei, értékei vannak az incentive utazás célszemélyeinek. Ez, ahogy egy magánutazás megtervezésénél is, azért fontos, hogy az incentive utazás részleteit személyre tudjuk szabni, azaz az incentive utazás speciális céljait, valamint a résztvevők érdeklődési körét a rendelkezésre álló kerettel összhangba tudjuk hozni. Láttunk már példát arra, hogy egy kevésbé jól megválasztott úti cél alig eredményezett némi mozdulást az incentive utazás versenyének kiírása után, de ennek ellenkezőjére is: amikor a versenykiírás után szabályszerű pezsgés indult el a csapaton belül. Ön melyiket szeretné saját cégében megtapasztalni? 

A megfelelő úti cél, programok kiválasztása: természetesen a világ egy-egy nagyobb presztízsű városa, ismertebb turistaparadicsoma eleve vonzó úti cél lehet egy incentive utazás megtervezésénél. Mindazonáltal mi úgy tapasztaltuk, hogy a célszemélyek megismerése, megkérdezése sokat segíthet a megfelelő hely kiválasztásában, márpedig a megfelelően kiválasztott úti cél nagyban befolyásolja az incentive utazás sikerét. A megfelelően kiválasztott, majd menedzselt úti cél, és az incentive utazás alatt betervezett különleges programok mindenképp motiválóan hathatnak a jelöltek minősülési kedvére. Egy kevésbé távoli, egzotikus úti célt is fel lehet dobni olyan különleges programokkal -amennyiben megfelelő szervezőt választunk az incentive utazás megszervezésére – amelyekkel máshol nem találkoznak majd a kollégák, és egy kitűnő úti célból is könnyedén válhat egy átlagos, „lapos” utazás, amennyiben nem gondoskodunk előre a megfelelő programok beiktatásáról.

Az incentive utazás menedzselése: az incentive utazás helyszínének kiválasztása, majd a programok kidolgozása után következik egy olyan feladat, mely nagyban befolyásolja az incentive utazás sikerét, azaz a kitűzött vállalati célok elérését: az incentive utazás megfelelő menedzselése. Fontos, hogy eljut-e minden potenciális jelölthöz a verseny üzenete, megfelelően kommunikálják-e azt, megfelelő segédeszközök állnak-e rendelkezésére a kampány kezelésénél, megtervezik-e a folyamatos érdeklődés fenntartását stb. Ez az egyik legtöbb tervezést, gondoskodást igénylő feladat az incentive utazás megszervezésénél, nem véletlenül, hiszen ez a siker egyik kulcsfontosságú összetevője.        

A célszemélyek segítése: legyünk tisztában az alkalmazottak teljesítményével, magatartásával, munkájával, hogy gyakorlati tanácsokkal segíthessük őket a minél jobb teljesítmény elérésére. Ezért célszerű bevonni a célszemélyek közvetlen főnökeit is egy-egy incentive utazás megtervezésébe, hiszen sok esetben, aki az utazás felől dönt, nincs közvetlen kapcsolatban a célszemélyekkel.  

A rendszer: legyünk meggyőződve arról, hogy egy egyértelmű, világos módszer áll rendelkezésünkre, hogy az incentive utazás potenciális résztvevőinek teljesítményét mérni tudjuk a minősülés időszakában.

A potenciális veszélyforrások: derítsük fel és tanulmányozzuk azokat a veszélyforrásokat, melyek az incentive utazás sikerét kockáztathatják (piaci helyzet, jelenlegi munkamorál a cégnél stb.), és dolgozzunk ki konkrét megoldásokat ezek elhárítására.

Kire bízzuk az incentive utazás megtervezését? Döntsük el, hogy az incentive utazás megszervezését megoldjuk házon belül, vagy egy külsős, incentive utazások szervezéséhez értő céget bízunk meg ezzel.

A hatályos adótörvények ismerete: legyünk tisztában az aktuális adótörvényi kötelezettségekkel, melyek az incentive utazások szervezésénél a cégekre vonatkoznak. Ez az incentive utazás költségvetésének megtervezésénél is elengedhetetlen információ, hiszen a teljes költségbe ezeket a kiadásokat is bele kell kalkulálni.

A megfelelő szervező partner kiválasztásához: amennyiben úgy döntünk, hogy az incentive utazás megszervezését külsős cégre bízzuk, győződjünk meg arról, hogy a megfelelő garanciát kínálja-e a cég nekünk a szerződésben foglaltak teljesítésére, különösen a részvételi díj garantálására. Továbbá a szerződéskötés előtt győződjünk meg az esetleges törlési díjakról, a törléssel járó esetleges kötbérekkel.

Az eredmények mérése: Az incentive utazás végeztével érdemes kiértékelni a program sikerességét, hogy eredményes volt-e a meghirdetett incentive utazás, azaz a kitűzött célokat sikerült-e maradéktalanul elérni.

Az incentive utazás utóélete: utóélet alatt röviden azt értjük, hogy az utazáson résztvevő munkatársak a következő incentive utazás programjára is akarjanak minősülni azokkal egyetemben, akik a mostaniról lemaradtak. Számos lehetőséget rejt ez a pont is, tapasztalataink alapján jobbnál-jobb ötleteink vannak a célokhoz igazítva arra, hogy a következő incentive utazás még nagyobb siker legyen, mint a mostani.    

Összességében azt tapasztaltuk, és a felmérések is azt mutatják, hogy egy jól megtervezett, és kivitelezett Incentive Travel Program sikeresen hozzájárulhat a vállalat kitűzött céljainak eléréshez. Tudjuk pontosan, hogy mi a célunk, ismerjük meg a célszemélyek elvárásait, majd alakítsunk ki egy programot, amely ezekhez illeszkedik. Tapasztalataink szerint még a kisebb büdzsével rendelkező vállalatok is profitálhatnak az incentive utak nyújtotta előnyökből, amennyiben a megfelelő partner segít az incentive utazás, Incentive Travel Program kidolgozásában.

----------------------------------------

Ajánlatkérő lapunkat ide kattintva érheti el, ha inkább munkatársunkkal beszélne, kérjük, hívja ezt a számot: +361/273-2782. Amennyibe e-mailben írná meg az incentive utazás részleteit, úgy ide kattintva teheti ezt meg.

----------------------------------------

  

- Amennyiben az Incentive utazás menüpontra kíván visszaugrani, kattintson ide, vagy rögtön a kívánt cikkre is ugorhat: